Risto Palojoki

Yrittäjä, kuntavaaliehdokas

Olen iloinen, innovatiivinen ja ennakkoluuloton yrittäjä, joka elää yhteisöllisyydestä ja yhdessä tekemisestä.

Muutin Kauniaisiin reilu vuosikymmen sitten, juuri ennen tyttäreni syntymää, kun halusin löytää hänelle parhaan mahdollisen kasvuympäristön pääkaupunkiseudulta. Pohjalaisen pikkukaupungin kasvattina etsin paikkaa, jossa yhdistyisivät ensisijaisesti luontotuntuma, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut, turvallisuus sekä ”koko kylä kasvattaa”-mentaliteetti. Kuten hyvin tiedämme, Kauniaisia kauemmas ei näillä kriteereillä ole tuossa elämäntilanteessa syytä lähteä.

Mutta maailman paraskaan kaupunki ei ole valmis. Haluaisin entisestään lisätä ennakkoluulotonta ajattelua, yritteliäisyyttä ja yhteistyötä kaupungissa, jolla on elävä keskusta ja jossa sekä liikuntapaikat että luonto ovat lähellä. Pyrinkin tekemään kaiken voitavani, jotta Kauniainen näyttäytyy samanlaisena vireänä, lämpimänä ja kansainvälisenä myös muille ”unelmiensa kotikaupunkia” etsiville tai jo siellä asuville.

Näiden arvojen näen toteutuvan parhaiten kaksikielisessä kaupungissa, jonka talous on terve ja jossa on hyvä meininki, rohkeutta yrittää ja terve eteenpäin menemisen tahto.