Olavi Filppula

FM, kaupunginvaltuutettu, kuntavaaliehdokas

Poliitikko-minä

Olen ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettu, vuodesta 2017. Olen toiminut Kauniaisten tarkastusvaliokunnan puheenjohtajana, sosiaali- ja terveysvaliokunnan sekä HUS:n lautakunnan jäsenenä. Olen myös Kauniaisten kokoomuksen hallituksen jäsen.

Varhaiskasvatus, koulut ja vanhuspalvelut sekä monipuolisten liikunta- ja kulttuurimahdollisuuksien edistäminen ovat minulle tärkeitä kaupungissamme. Avoimuus, faktoihin perustuva päätöksenteko ja kuntalaisten kuuleminen ovat mielestäni ainoat oikeat lähestymistavat kuntamme asioiden hoidossa.

Seuraa minua facebookissa, osoitteeni on: www.facebook.com/FilppulaOlavi

Koti-minä

Olen koulutukseltani filosofian maisteri, englannin ja venäjän kielet, Helsingin yliopistosta. Olen tehnyt pitkän uran kansainvälisessä kaupassa, eri yritysten johto- ja asiantuntijatehtävissä Suomessa, Englannissa ja Venäjällä.  Varsinaisen työn sivussa olen toiminut muutaman vuosikymmenen ajan sekä luennoitsijana että kouluttajana kotimaassa ja ulkomailla.

Olen kahden lapsen ja neljän lastenlapsen isä ja pappa. Olen asunut Kauniaisissa yli 10 vuotta ja viihtynyt täällä erinomaisesti. Olen luontoihminen ja harrastuksiini kuuluvat säännöllinen liikunta, kulttuuri, klassinen musiikki, ooppera ja matkailu.

Sydän on oikealla

Minulle on tärkeää, että hyvinvointi, elinvoimaisuus ja viihtyisyys säilyvät Kauniaisissa. Minun ja Kauniaisten kokoomuksen päämäärä on pitää kaupunki hyvinvoivana ja onnellisena. Vastuullisella ja tasapainoisella taloudella, rakentavalla yhteistyöllä muiden puolueiden ja viranhaltioiden kanssa kykenemme luomaan ja ylläpitämään laadukkaita palveluja meille kuntalaisille.

Olen kiinnostunut jatkamaan Kauniaisten kehittämistä asukaslähtöisesti.