Lauri Ant-Wuorinen

Toimitusjohtaja, KTM, kaupunginhallituksen jäsen, kuntavaaliehdokas

Olen 40-vuotias kolmen lapsen isä ja toimitusjohtaja. Lapsemme käyvät kielikylpylinjaa Kauniaisten koulussa. Grani on minulle erittäin tärkeä kotikaupunki ja on ollut todella hienoa olla mukana kehittämässä Kauniaista viimeiset 4 valtuustokautta ja toimia vuodesta 2011 Kauniaisten kaupunginhallituksen jäsenenä. Kauniaisissa arvostan paljon hyviä paikallisia palveluita, alhaista verotusta, vanhoja rakennuksia, harrastusmahdollisuuksia, puutarhakaupunkia, kaksikielisyyttä, historiaa, ihmisiä, luontoa, Gallträskiä ja hyviä muistoja. Isoisoisäni muutti Kauniaisiin 1920-luvulla ja on mielestäni hienoa, että saan asua samassa kaupungissa lähes 100-vuotta myöhemmin.

Kauniainen on hoitanut talouden ja palvelut aina hyvin. Tästä saamme olla kiitollisia ja pidetään tästä kiinni. Esitetty sote-uudistus ja verotulojen siirto Kauniaisilta pois on vakava uhka. Minä ja Kokoomus emme tätä kannata. Mielestäni on tärkeää kehittää hyvin toimivaa kunta- ja sairaanhoitopiiripohjaista (HUS) sote-järjestelmää ilman uusia kalliita maakuntahallintoportaita. Mielestäni sote-uudistusta tulee viedä eteenpäin niin, että sote-palvelut hoitavat kunnat ja sairaanhoitopiirit, kuten ne nykyisin hyvin toimivat. Viisi yliopistosairaalaa hoitavat erikoissairaanhoidonpalvelut. Lisäksi on tärkeää kasvattaa Kela-korvauksen ja palveluseteleiden osuutta hoitojonojen purkamisessa. Emme tarvitse uutta raskasta maakuntahallintoa ja verotusta. Kauniaisten ja Uudenmaan kannalta esitetty rahoitus on lisäksi erittäin epäoikeudenmukainen.

Hyvä politiikka on toisiamme arvostavaa dialogia ja yhteisten asioiden hoitamista. Minä ajattelen niin, että tärkeitä päämääriä ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo ja ihmisten nouseva elintaso. Näitä päämääriä voimme edistää parhaiten ihmistä arvostavalla valinnanvapaudella, markkinataloudella, demokratialla ja maltillisella verotuksella. Haluaisin olla mukana viemässä Kauniaisten ja Suomen hyvää menestystä eteenpäin!

Laurin kirjoituksia

Kauniaisten talous