Anne Skand

Kuntavaaliehdokas

Olen Anne Skand ja toiminut yrittäjänä vuodesta 1978.Ensimmäinen yritykseni oli Ecco-kenkiin erikoistunut kenkäliike Helsingin Korkeavuorenkadulla aina vuoteen 1994 asti jonka jälkeen siirryin perheyrityksemme vetäjäksi, isoisäni perustamaan, Suomen vanhimpaan lukkoliikkeeseen Oy Avainkeskus Ak joka sekin toimii Helsingin keskustassa. Turvallisuus on minulle  ISO ASIA -ja uskon että turvallisuus asioissa minulla on kokemusta ja näkemystä esitettävänä millä tavoin voimme parantaa ja kehittää kaupunkilaisten turvallisuutta.

Avainkeskus Oy myytiin vuonna 2018 jonka jälkeen olen ollut eläkkeellä. Näiden yritysten vaihdon välissä istuin GRIFK;n jääkiekko osaston hallituksessa toimiessani kiekkokoulun joukkueenjohtajana ja myöhemmin kahvilavastaavana .Sain hallitukselta tehtäväksi aloittaa kahvilatoiminnan jäähallin yhteydessä sijaitsevassa kahvilatilassa. Yhdessä Saila Karhilan kanssa hankimme kahvila toimintaan tarvittavat astiat, mukit yms. sekä kahvileivät ja juomat. Viikon sisällä saimme kahvilan auki ja muistan että myyntimmekin oli ihan kohtuullinen ensimmäisen turnauksenkin osuessa viikolle. Siitä lähti jäähallin GRIFK; nimissä ollut toiminta liikkeelle joka hoituu pelaajien vanhempien työpanoksella. Liikunta on kuulunut vahvana osana perheemme harrastuksiin. Päätimme yhdessä mieheni kanssa muuttaa Kauniaisiin 1996 helpottaaksemme poikien koulumatkoja ja pääsyä kaikkiin heidän harrastuksiin.

Lapset ja nuoret ovat sydäntäni lähellä. Mielestäni jokaisen lapsen tulee saada tukea tarvittaessa selviytyäkseen mielekkäästi koko kouluajan aina peruskoulun loppuun asti  takuuna koulutussuunnitelma joka on juuri hänelle valmiiksi yhdessä suunniteltu koulun ja vanhempien yhteistyöllä.

Harrastan pienimuotoista Labradori koirien kasvatusta. Kaunaisten Uimahallissa olen käynyt vesijumpassa pitkään kivojen jumppakavereiden kanssa, erinomaisen vetäjän Artsi Lainekiven johdolla. Pidän todella tärkeänä tätä iltaryhmän vesiliikunta muotoa varsinkin että se jatkuu sellaisena kun Kauniaisten Kaupunki sen aikoinaan on aloittanut.