ALUEVAALIT 2022

Sote-uudistus tulee. Suomeen perustetaan 21 hyvinvointialuetta vastaamaan kunkin alueen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen tehtävistä. Hyvinvointialueilla ylintä päätösvaltaa käyttää aluevaltuusto.

Tammikuussa saa käyttää äänioikeuttaan. Tulevilla vaaleilla on monta nimitystä (maakuntavaalit, sote-vaalit, hyvinvointialuevaalit), mutta vain yksi nimi: aluevaalit.

Aluevaalit järjestetään sunnuntaina 23.1.2022.

Kauniainen kuuluu Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueeseen yhdessä Espoon, Hangon, Inkoon, Kirkkonummen, Lohjan, Raaseporin, Siuntion, Karkkilan ja Vihdin kanssa.

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue järjestää sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimen palvelut 1.1.2023 alkaen. Alueen kuntien sote-henkilöstö, pelastuslaitoksen henkilöstö, opiskeluhuollon kuraattorit ja psykologit sekä sosiaali- ja terveydenhuollon tukipalvelutehtävissä työskentelevät siirtyvät Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen palvelukseen 1.1.2023.

Lue lisää Länsi-Uudenmaan hyvinvointi alueen valmisteluista täältä.

Kauniaisten Kokoomuksen aluevaaliehdokkaat

Kauniaisten Kokoomuksella on aluevaaleissa nimettynä 5 ehdokasta: Tapani Ala-Reinikka, Tiina Rintamäki-Ovaska, Satu Mollgren, Ritva Häyrinen-Immonen ja Olavi Filppula. Meille on yhteistä ihmisistä ja tulevaisuudesta välittäminen. Haluamme tehdä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueesta toimivan ja ihmisiä palvelevan kokonaisuuden. Me ymmärrämme talouden merkityksen hyvinvoinnin turvaamisessa.

Kansallisen Kokoomuksen aluevaaliohjelma

Me kaikki haluamme hyvinvointia, mutta miten siihen päästään? Kokoomus on julkaissut vaaliohjelmansa.

Tervetuloa tutustumaan.