Vaalipäällikön terveiset

ILMOITTAUDU EHDOKKAAKSI

Ilmoittaudu mukaan Kauniaisten kuntavaaleihin

Ensi vuoden huhtikuussa valittavalla kaupunginvaltuustolla on edessään monia tärkeitä päätöksiä. Voit olla mukana vaikuttamassa niihin asettumalla

EHDOKKAAKSI KUNTAVAALEISSA

Kaikki ehdokkaat eivät tietenkään pääse kaupunginvaltuustoon, mutta lähes kaikki voivat päästä valiokuntiin, joissa vaikutusmahdollisuudet asioiden valmisteluun ovat usein jopa suuremmat kuin valtuustossa. Niissä on vähemmän henkilöitä ja oman suunvuoron saaminen helpompaa. Valiokuntien tehtävänä on ohjata ja kehittää alaisensa toimialan toimintaa sekä valmistella asioita kunnanhallitukselle.

Mikäli toivot, että Kokoomus saisi paljon ääniä ja siten vahvan edustuksen kaupunginvaltuustoon, kannattaa ryhtyä ehdokkaaksi. On nimittäin todettu, että mitä enemmän jollakin puolueella on ehdokkaita, sitä enemmän puolue saa ääniä.

Vaikka et itse haluasikaan ryhtyä ehdokkaaksi mutta haluaisit kokoomuksen olevan vahva osapuoli kaupungin hallinnossa, voisit ehdottaa ja tukea ystäviäsi asettumaan ehdokkaaksi. Vielä parempi, jos ryhdyt itse ehdokkaaksi ja saat jonkun kaverisi mukaasi, sillä silloin yhdessä on mukavampi hoitaa asioita esim. yhteisiä vaalimainoksia.

Kuntavaaliehdokkaana saat tukea ja neuvoja Kauniaisten Kokoomukselta ja pääset mukaan yhteisiin suunnittelu- ja ideointikokouksiin ja voit osallistua omien mahdollisuuksiesi mukaan vaalitilaisuuksiin Kauniaisten keskustassa myöhemmin keväällä. Kauniaisten kokoomus valmistelee ja kustantaa ehdokkaiden yhteiset vaalimainokset lehdissä samoin kuin koteihin jaettavat yhteismainoslehtiset.

Ehdokkaana toimiminen on hauskaa ja siinä saa uusia ja hienoja kokemuksia!

Ehdokkaaksi voi ilmoittautua vaalipäällikkö Pekka Oksaselle. Häneltä saa lisää tietoja ja hänen kanssaan voi sopia käytännön järjestelyistä.

Pekka Oksanen
Vaalipäällikkö