Onnen tukijalat

Koulutus

Koulutus on hyvinvoinnin perusta. Kauniaisissa on hyvä varhaiskasvatus, erinomaiset koulut ja lukiot. Ne luovat perustan ihmisen pärjäämiselle elämässään ja antavat mahdollisuuden jatkaa opiskeluaan ammattiin ylemmissä opinahjoissa. Pienen maan vahvuus on korkea koulutus- ja sivistystaso.

Työ

Kauniaisilla on korkea työllisyysaste ja vähäinen työttömyys. Työn kautta tulevat kaupungille riittävät verotulot, joilla taataan hyvät palvelut ja ympäristöolot. Kauniainen tukee myös muita kuntia verontasauksen kautta.

Terveys

Kauniaisilla täytyy olla tulevaisuudessakin sote-lähipalvelut. Kuntalaiset pitävät hyvin yllä omaa kuntoaan omatoimisella aktiivisuudella. Siihen täytyy luoda ja antaa mahdollisuudet. Oman kunnon ylläpito on meistä itsestämme kiinni. Olkaamme aktiivisia liikkujia ja kulttuurin harrastajia!

Turva

Kauniainen on pinta-alaltaan maan pienin kaupunki. Tunnemme paljon toisiamme ja meillä on ystäviä. Yhteisöllisyys on helposti huomattavissa ja se kantaa monesti ystävyyteen ja toisesta huolehtimiseen. Monet yhdistykset, seurat ja vapaa muotoiset ystäväryhmät lisäävät läheisyyttä ja luottamusta toisiimme. Tämä antaa turvallisen olon asua Kauniaisissa.

Talous

Kauniainen on aina hoitanut talouttaan hyvin. Olemme velaton kaupunki ja meillä on Manner-Suomen alhaisin veroäyri. Voimme itsenäisesti kehittää kuntaamme ja luoda yhä paremmat olosuhteet elämiseemme ja viihtyvyyteemme. Taloudellinen omavaraisuus antaa tuen itsenäisyydelle ja hyvinvoinnille.

Maailman ONNELLISIN PAIKKAKUNTA, KAUNIAINEN!

Tapani Ala-Reinikka, Rehtori, kaupunginvaltuuston pj
Kokoomuksen kuntavaaliehdokas Kauniaisissa numerolla 56.