Tapani Ala-Reinikka

Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, rehtori, kuntavaaliehdokas

Haluan luottamustyölläni edesauttaa, että Kauniainen pysyy edelleen maailman onnellisimpana paikkana asua ja elää.

Olen aina ollut kiinnostunut nuorten ja lasten pärjäämisestä tulevaisuudessa ja siksi koulutukseen liittyvät asiat ovat minulle tärkeitä. Olen Omnian koulutuskuntayhtymän hallituksessa kymmenettä vuotta ja olen istunut myös Metropolian Ammattikorkeakoulun hallituksessa kaksi vuotta. Näissä tehtävissä olen ollut kehittämässä koululaisille ja opiskelijoille jatko-opiskelumahdollisuuksia.

Hyvät, turvalliset ja hengeltään positiiviset koulut ja lukiot ovat lähellä sydäntäni. Oma terveysasema, hyvät sosiaalipalvelut, ikäihmisten hyvinvointipalvelut, monipuoliset harrastusmahdollisuudet kaiken ikäisille, hyvin hoidettu yhdyskuntatoimi, kuntalaisten läheinen yhteisöllisyys ja elävä kaksikielisyys takaavat Kauniaisille sen saavuttaman kansainvälisesti arvostetun aseman tulevaisuudessakin.

Rakentaminen ja saneeraaminen ovat myös jatkuvan kiinnostukseni kohteita. Olen ollut Kasavuoren päiväkodin suunnittelutoimikunnan puheenjohtaja ja kaupungintalon alueen suunnittelun kilpailutoimikunnan jäsen. Kasavuoren koulukeskuksen kunnostuksia ja laajennuksia olen rehtorina ollessani esittänyt ja valvonut vuosittain. Olen asunto-osakeyhtiö Granilla Ab:n hallituksen jäsen ja Juusintie 5:n asuntolan hallituksen puheenjohtaja. Kauniainen omistaa Oy Granilla Ab:n kokonaan ja Juusintie 5:n yli puolella HOASin kanssa yhdessä.

Olen ollut Kauniaisten suomenkielisen koulutoimen palveluksessa vuodesta 1968 liikunnanopettajana, yläkoulun rehtorina ja lopuksi lukion rehtorina 22,5 vuotta. Johtamiini kouluihin olen saanut aina hyvää tukea kaupungin päättäjiltä. On ollut helppo kehittää koulujamme sille hyvälle tasolle, millä ne ovat nytkin. Minulle myönnettiin työurani päätteeksi rehtorin arvonimi. Kauniaisiin muutimme vaimoni lehtori Sisko Reinin kanssa vuonna 2001 ja siitä lähtien olen ollut Kauniaisten kaupunginvaltuuston jäsen.

Olen ollut kaupunginhallituksen puheenjohtajana yhden kauden ja nyt olen kuudetta vuotta valtuuston puheenjohtajana. Olen ollut perustamassa Kauniaisten Kokoomusta v. 1969 ja sain 50-vuotisjuhlamme yhteydessä Kokoomuksen 100 vuotisjuhlamitalin. Olen Kansallisen Kokoomuksen puoluevaltuuston varajäsen ja Kauniaisten Kokoomuksen puheenjohtaja.

Tapanin kirjoituksia

Onnen tukijalat