Sami Villa

KTM, yrittäjä, kuntavaaliehdokas

Olen kolmen teini-ikäisen lapsen isä ja yrittäjä. Koulutukseltani KTM ja työssäni konsultoin yrittäjänä muita yrityksiä siitä, miten he voivat minimoida kulunsa ja siten optimoida tuloksensa. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että suorittavan portaan työtaakkaa lisätään ja henkilöstöä vähennetään, vaan sitä että keskitytään oikeiden asioiden tekemiseen ja prosessien järkevöittämiseen.

Asioita, joita haluan edistää ja ylläpitää:

• Itsenäisyys, kohtuullinen veroprosentti ja maailman parhaan kaupungin asema
    Nämä asiat ovat tällä hetkellä todellisessa vaarassa hallituksen SOTE-esityksen takia.
  • Uusi jäähalli
    GrIFK on jäsenmäärältään yksi Suomen suurimmista jääurheiluseuroista. Täällä joudutaan kuitenkin tulemaan toimeen vain yhdellä jäällä. Tämän takia vapaita jäitä joudutaan etsimään ympäri pk-seutua ja vanhempien aika kuluu iltaisin auton ratissa. Jääpulan takia täältä puuttuu mm. tyttöjen jääkiekko- ja muodostelmaluistelujoukkueet. Toiselle jäähallille on todellinen tarve, ja se kustantaisi itse itsensä.
  • Uusi ala-aste ja uimahalli
    Mäntymäen ala-aste on aivan liian pieni ja huonokuntoinen, myös uimahalli on elinkaarensa päässä. Uimahallin tontille voitaisiin rakentaa sekä uusi ala-aste että uimahalli kuten Espoon Kaivomestarissa on tehty. Samalla nykyinen Mäntymäen koulun tontti voidaan vapauttaa asuntotuotantoon.
  • Lidl
    Täältä puuttuu vaihtoehto K- ja S-kaupoille ja kaupunki voi edistää kilpailua kaavoituspolitiikalla.

• Koulujen aamualoitusaikojen porrastaminen
    Kaikki Kauniaisten koulut alkavat aamuisin lähes samalla kellonlyömällä. Tämä aiheuttaa aivan turhaa ruuhkaa ja vaaratilanteita liikenteessä, kun vanhemmat yrittävät tuoda lapsensa kouluun samaan aikaan. Porrastamalla eri koulujen aloitusaikoja saataisiin ruuhkat ja vaaratilanteet vältettyä.

Kauniaisten hankinnat ja monet investointihankkeista on järkevää tehdä yhteistyössä yksityisten toimijoiden kanssa. Tällöin korostuu tarve siitä, että osaamme ostaa ja vaatia oikeita asioita, jotta emme maksa turhasta. Tässä voin hyödyntää osaamistani myös kaupunkimme yhteisten asioiden hoitamisessa.

Järjestöjäsenyyteni; Kokoomus, Suomen Punainen Risti, Reserviupseeri- ja Sinibarettiliitto sekä GrIFK.