Riina Plosila

FM, biologi, opetusalan asiantuntija, kuntavaaliehdokas

Olen 48 -vuotias kolmen pojan äiti ja toimin tällä hetkellä opetusalan asiantuntijana. Uskon siihen, että asioihin voi ja kannattaa vaikuttaa.

Minulle opetuksen laatu sekä lasten, nuorten ja kaikkien kaupunkilaisten hyvinvointi on todella tärkeää ja tähän tulee mielestäni satsata. Lasten tulee viihtyä ja voida hyvin koulussa, jotta oppiminen sujuu parhaalla mahdollisella tavalla. Pienessä kaupungissamme on mahdollista myös yhteisvastuullisesti huolehtia lapsistamme ja nuoristamme ja on ilo, että meillä on toimivat kouluyhdistykset, joissa huoltajat voivat olla osaltaan mukana koulun toiminnassa.

Olen toiminut aktiivisesti Kauniaisten kouluyhdistyksessä ja nyt muutaman vuoden olen ollut varajäsenenä Kauniaisten sivistysvaliokunnassa. Uskon yhteistyöhön. Yhteistyöllä voimme säilyttää Kauniaisen onnellisena paikkana kasvaa ja elää. Haluaisin, että asioita suunniteltaisiin vielä nykyistä yhteisöllisemmin, kaikkia kieliryhmiä ja kuntalaisia kuullen.

Tulevaisuuden kannalta on tärkeää tehdä kestäviä ratkaisuja taloudellisesti, sosiaalisesti, kulttuurisesti ja ekologisesti, jotta emme tuhlaa resursseja lyhyellä aikajänteellä vaan kehitämme toimintaa pitkällä aikavälillä kestävästi luontoa ja ihmisiä kunnioittaen.

Olen koulutukseltani biologi ja aktiivinen ympäristökasvatuksen kehittäjä. Haluan olla rakentamassa Kauniaisista entistä parempaa paikkaa elää kestävästi.