Mikko Salminen

DI, konsultointijohtaja, kuntavaaliehdokas

Olen asunut Kauniaisissa vuodesta 1972 lähtien. Olen käynyt tällä kouluni, kuten myös lapseni ovat käyneet. Olin 17-vuotiaana Kauniaisten ympäristönsuojelulautakunnan jäsen ja sitten 80-luvulla yhden kauden valtuutettuna. Sen jälkeen pidin muutaman vuoden taukoa ja aloitin uudestaan valtuutettuna 2017. Kuluvalla kaudella ehdin olla aluksi liikuntavaliokunnan puheenjohtaja, rakennusvaliokunnan jäsen ja kaupunkikuvatoimikunnan jäsen, joista siirryin kaupunginhallitukseen ja sen edustajaksi kulttuurivaliokuntaan.

Arvostan suuresti vastuun ottamista, sekä itsestään että lähipiiristä. Lähipiiri voi hyvin olla korttelin tai pienen kaupungin kokoinen. Uskon ”koko kylä kasvattaa” traditioon. Tämä kylä on kasvattanut minua ja toivon että voin tekemisilläni kasvattaa seuraavia sukupolvia. Olen ollut viimeiset 25 vuotta GrIFKn kiekkokoulussa valmentajana ja sitä kautta tutustunut lähes tuhanteen lapseen, joista osalla on jo omat lapset kiekkokoulussa.

Luonto ja luonnossa liikkuminen on lähellä sydäntäni. Kesät ja talvet liikun Gallträskilla, Kasavuoren metsässä ja muuallakin Suomessa aina Hangosta Petsamoon Jos en pysty matkaamaan pyörällä, käytän junaa tai sähköautoa. Kotimme oli Kauniaisten ensimmäinen maalämpötalo.

Meillä on hyvät koulut Kauniaisissa, mutta ne vaativat jatkuvaa kehittämistä. Niin organisaation, rakennusten, työkalujen ja hengen osalta.

Kauniaista pitää kehittää osana pääkaupunkiseutua, 50 vuoden tähtäimellä ja varmistaa, että omaleimaisuutemme säilyy.

Lue lisää Mikon Facebook-sivuilta.

Mikon kirjoituksia:

Ehdokkaan kynästä:

Gallträsk kuntoon joukkorahoituksella?

Gallträsk-aktiivi ja kuntavaaliehdokas Mikko J. Salminen kirjoittaa Gallträskista ja sen kunnostamisesta.

Lue Mikon kirjoitus