Markku Rähmönen

eläkeläinen

Mäntymäen koluvaari

Hei kaikki!

Olen Kauniaisten Kokoomuksen hallituksen jäsen ja tällä hetkellä toimin paikallisyhdistyksen sihteerinä. Olen uutena ehdokkaana v:n 2021 kuntavaaleissa.

Olen Granin Lähiapu ry:n kuukausilahjoittaja.

Toimin myös Mäntymäen ala-asteen vapaaehtoisen luokkavaarina, aloitin vaarina v.2020. Olen nyt toisella luokalla ja toivottavasti syksyllä 2021 pääsen takaisin "vaaritöihin".

Työurani alkoi v.1974 ja koko työelämäni olin ATK/IT/ICT tehtävissä. Jäin kokonaan eläkkeelle v:n 2020 alusta 45 työvuoden jälkeen.

Kauniainen on mainio paikka asua ja palvelut ovat lähellä. Haluan kehittää kaupunkiamme edelleen vehreänä puutarhakaupunkina ja elävänä asuinympäristönä niin nuorille kuin iäkkäämmille. Kokoomuksen visioon kuuluu, että Kauniainen säilyy itsenäisenä ja onnellisena alueena asua ja elää.

Kaupunkimme taloutta on hoidettu hyvin. Kuten valtuutettu Lauri Ant-Wuorinen on kirjoituksessaan

”Pidetään huolta Kauniaisten taloudesta

maininnut, ” Talouden tasapainottamisessa on tärkeää, että pidämme huolta tuloista ja pidämme menot kurissa. Voimme mm. harkitsevalla rekrytoinnilla suhteellisesti pienentää hallintoa.”

Lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus. Kaksikielisyydestä johtuen tarvitsemme sekä suomenkieliset että ruotsinkieliset koulut kaupunkiimme. Varsinkin suomenkielinen ala-aste tarvitsee uudet ja riittävät ja uudenaikeiset tilat. Mäntymäen ala-asteella on oppilaita yhteensä (arvio v.2021) 459, joista muista kunnista 25. Vastaavasti Granhult´n ala-asteella 347, joista 21 muista kunnista. Granhult´n koulurakennukset ja -tilat ovat erinomaisessa kunnossa ja samantapaiset hyvät ja toimivat tilat tarvitaan myös suomenkielisille ala-asteen oppilaille.

Tästä aiheesta voi lukea lisää valtuutettu Satu Mollgren´n kirjoituksesta

”Miksi tarvitsemme uuden alakoulun?

Jokainen äänestäjä on kuullut jo kyllästymiseen asti sote-ratkaisuja. Erilaisia sote-esityksiä on käsitelty hallituksissa jo 15 vuotta. Suomen kokoinen maa ei tarvitse 18+ maakuntaa ja uuttaa verojen kantajaa.