Jaakko Nevanlinna

Hallitusammattilainen, kuntavaaliehdokas

Jäin eläkkeelle vajaa vuosi sitten, mutta toimin edelleen usean yrityksen hallituksen puheenjohtajana tai jäsenenä. Työurani on koostunut lähinnä useamman Tietoliikenne- ja IT-yhtiöiden ylimmän johdon tehtävistä ja olen toiminut paljon myös kansainvälisillä markkinoilla. Olen asunut Kauniaisissa vuodesta 1967 lähtien ja perheeseeni kuuluu tilitoimistoyrittäjä vaimoni, 3 lasta ja 6 lastenlasta sekä lenkkikaverina lapinkoira Saana. Vapaa-aikaani vietän tenniskentillä sekä hiihto- ja juoksulenkeillä.

Kauniaisissa olen toiminut kaupunginvaltuuston jäsenenä 1990-luvulla, kuluneella valtuustokaudella liikuntavaliokunnan jäsenenä, sekä Kaunis Grani Oy:n hallituksen varapuheenjohtajana. Tällä hetkellä olen myös yhteisen Kirkkovaltuuston ja Kirkkoneuvoston, sekä suomalaisen seurakunnan Seurakuntaneuvoston jäsen. Toimin myös pitkään Grani Tennis ry:n hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana.

Kauniainen on ollut hieno paikka asua, ja päämääräni on tehdä töitä ja olla vaikuttamassa siihen, että Kauniainen on tulevaisuudessakin paras paikka asua kaikille, niin lapsille, koululaisille, nuorille, työikäisille kuin senioreille. Kaupungin suuri vahvuus on hyvä yhteistyö niin kaupungin luottamuselimissä , kuin eri urheiluseurojen ja järjestöjen puitteissa. Kaupungin jatkuva ja järkevä kehittäminen vaatii selkeitä suunnitelmia ja järkevää talouden hoitoa.

Kaupungin kehittämisessä on ollut haasteita vuosien saatossa, ja nyt on iso haaste esitetyn Sotemallin muodossa, joka vaatii vielä muutoksia. Olen kuitenkin aina optimisti, että sotepäätöksissä löytyy hyvät ratkaisut myös Kauniaisten kannalta, kun haetaan systemaattisesti ja pitkänjänteisesti parhaat ratkaisut.