Harri Fagerlund

Senior Advisor, KTM

KAUPAN, KIERTOTALOUDEN JA KULTTUURIN MONIOSAAJA

Tulevan valtuustokauden keskeisimmät kehityskohteet ovat:
1. Lopetetaan jahkailu ja kehitetään keskustakorttelia, elinvoimainen keskusta on erinomaista ympäristö-ja talouspolitiikkaa ja lisää Kauniaisten vetovoimaa.
2. Torjutaan maakuntamalli, kehitetään ja pelastetaan oma terveysasema.
3. Pidetään talous tasapainossa ja veroäyri kilpailukykyisenä.
4. Panostetaan alhaisen kynnyksen kulttuuri-, harrastus-ja liikuntatoimintoihin.

Työelämäni olen aloittanut merkkitavaramarkkinoinnin parissa (Unilever, Finlandia Vodka, Braun) ja 90-luvulla siirryin kaupan alalle. Värisilmä-ketjun toimitusjohtajan ja Rautakeskon tuotelinjajohtajan tehtävät ovat opettaneet kaupan ja siihen liittyvän rakentamisen alaa. Liike-elämästä siirryin suoraan järjestötehtäviin; aluksi olin Rakennus- ja sisutustavarakauppa ry:n toimitusjohtaja ja sieltä jatkoin erikoistavarakaupan aloihin keskittyvän Tuote-ja palvelukaupan ETU ry:n vanhemmaksi neuvonantajaksi.

Kauniaisissa olen kuluvan valtuuskauden aikana ollut jäsenenä nuoriso-ja liikuntavaliokunnissa, tilapäisesti rakennusvaliokunnan ja kaupunkikuvatoimikunnan kokouksissa ja valtuuston varajäsen. Olen Kauniaisten Kokoomuksen hallituksen jäsen ja yhdistyksen taloudenhoitaja. Olen myös Grani Helpin hallituksen jäsen.

Päätyöni ohessa olen ollut lukuisissa luottamustehtävissä mm. Kaupan liiton hallitus, Kaupan liiton ympäristö-ja turvallisuusvaliokunnat, Pefc-Suomen metsäsertifiointi ry, Rakennustietosäätiö, Suomen Mepak-kierrätys Oy, Suomen Kuitukierrätys Oy, Suomen Puupakkausten kierrätys Oy, Turun kauppakorkeakoulun hallitus, ylioppilaskunnan pj, Suomen mitalitaiteen kilta.

Minulle on myönnetty SVR 1. luokan ritarimerkki, Rakennustietosäätiön kultainen ansiomerkki ja ylioppilaskunnan ansiomerkki.

Harrin kirjoituksia Kauniaisten Kokoomuksen sivuille:

Ihminen kaipaa palvelua, ei hallintohimmeleitä
Miksi lähdin ehdokkaaksi